Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari, kemudian ALLAH datangkan pula guruh dan kilat!
Puas kita menangis mencari di mana matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI.


Jahit? Boleh Ker?



Bila jarum mula menari...

Minat menjahit?.. yer.. sejak kecik lagi memang minat menjahit... Tapi tak dapat nak pegang jarumm... kata ibu "bahaya...tajam jarum tu...".. tapi..curi2 amik jarum ibu...
Ibu pun menjahit jugak...mungkin sebab tu jugak saya minat menjahit...

Bila besar sikit perlahan2 belajar jahit dengan ibu... ibu la sifu saya.. bertukar2 pendapat pasal jahit... memandai2 pun ader jugak...huhu..tak cuba mana tau kan...

Sambil bersembang n bergossip..ada rakan yg nak pegi kelas jahit..maklum lah harga tempah baju lebih mahal dari kain sekarang nih...buat sendiri kan lagi jimat dan puashati...

Survey punyer la survey....kat kl nih kelas jahit pun mahal jugak...RM2++....? Tu la harga yg patut dibayar ... Kat kg dulu klu pegi kelas jahit...sebulan RM10 ajer.. tu pun liat nak pegi..

Tapi saya belajar kat ibu ajer... FOC gitu... hehehehe...Terima Kasih ibu.. Takde la pandai sangat. Lepas buat baju sendiri jadi lah... hehe
Dan.... bebaru nih saya pegi kelas jahitan... Wahhhh..tetiba rajin pegi kelas plak..2 hari ajer..
Kelas jahit FOC sebab beli mesin jahit baru... Terima kasih suami tersayang.
mesin dah baru..semangat pun mesti nak baru jugak kan...hehe..yeahh!

Sekarang ni saya teruja pulak dengan pelbagai kraft felt... cantik2 kan..kreatif betul rakan2 kraft ni ..klu boleh sume nak cuba buat...tapi apakan daya...tangan ku hanya dua(syukur alhamdulillah ada tangan).. memang tak lelap mata bila teringatkan felt. Yang peliknyer...time nak lelapkan mata...time tu la lagi terfikir nak buat macam itu ini dengan felt.... felt oooohh felt...buat aku terigau-igau...

Memang macam2 kreativiti dan idea yg dapat kita lihat dari rakan2 kraft felt nih... kagum saya... org kata...dimana ada kemahuan...di situ ada jalan.. nak seribu daya, tak nak seribu dalih..


0 si comel bersembang:

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers